Monday, October 22, 2012

Karakteristike psihopate

Kako prepoznati psihopatu?

Na prvi pogled, vrlo tesko. Osim, mozda, ako niste psihijatar koji je radio sa slicnim slucajevima.

Evo primera iz prve ruke:

Osoba za koju ja cvrsto verujem da je psihopata a koja je, nazalost, u srodstvu sa mnom, na prvi pogled je izrazito dopadljiva. Ljudi se prosto zaljube u nju, i zene i muskarci. Vedra je, sarmantna, lepa. Zeli da pomogne, obecava kule i gradove.

Problem je sto to nikad ne ispunjava. To su samo prazne price, to je samo maska. Ona  zeli da se dopadne i u tome uspeva svaki put. Vrlo je duhovita, takodje. Ali njene price prepune su lazi i preuvelicavanja koje mozemo da prepoznamo mi koji smo bili prisutni kad se prica odigrala. To sto smo mi svedoci njenih lazi ni najmanje je ne brine.

Ja je poznajem ceo zivot. Dugo mi je bila cudna, strana, daleka. Stalno sam govorila da smo nas dve jednostavno razlicite. Ali vremenom sam shvatila da se ona razlikuje od vecine ljudi.

I da ima sve karakteristike psihopate.

Karakteristike psihopate prema dr Robertu Heru

Neiskrenost
Osoba koju sam pomenula, nazvacu je X, laze bez ikakvog razloga.
Uglavnom to radi bez nekog predumisljaja, vec smislja lazi u hodu. To mogu biti citavi dogadjaji. Ne opterecuje se time da li mi je prethodno ispricala potpuno drugaciju verziju.
Ubedjena sam da misli da sam ja, kao i  svi drugi koji je slusaju, obicni idioti. Da cemo bez razmisljanja progutati sve sto nam servira.
Cesto je u pravu (barem sto se drugih tice).

Povrsnost
U stanju je da satima prica o kosi, frizuri, kozmetickim tretmanima, celulitu, itd, itd. Dublje teme joj idu na zivce.
Mada, kad malo bolje razmislim, to i nije iskljucivo karakteristika psihopata u danasnjem svetu. Sve je nekako povrsno, takva je savremena kultura. ali, to je sasvim druga tema ..

Egocentricnost
Narcisoidna je. Svoj kvalitet uglavnom bazira na fizickom izgledu koji joj sluzi kao sredstvo manipulacije. Drugi ljudi su niza bica, ako ni zbog cega drugog, ono zbog toga sto su neuredni, nesredjeni, nenasminkani, nezategnuti, itd.
Sve sagledava iskljucivo iz sopstvene perspektive i uopste je ne interesuje tudj pogled na svet. Kompromis-sta je to? A tek empatija :-/. To je za "niza bica".

Grandioznost
To sam vec pominjala. To sto je ona dotakla, gde je bila, sta je radila, sve je najbolje i najlepse na svetu. Tu se lazi nizu jedna za drugom.

Nedostatak kajanja i krivice
Kajanje? Ona o tome jednostavno ne razmislja. Mada je i inace u danasnje vreme popularno to "ne kajem se ni zbog cega". Krivica? Da, ona postoji, ali iskljucivo je tudja. Svi drugi su joj krivi za njene neuspehe ili nezadovoljstva.

Nedostatak empatije
Imala sam priliku da vidim da sutira macke kada misli da je niko ne gleda.
Ljubitelji zivotinja su joj glupi, zivotinje su joj odvratne, gadne. Sve dok ne upozna nekog ko je vlasnik psa a koga zeli da impresionira. Onda prica kako ih obozava, ma voli ih to je cudo jedno. Razumete o cemu pricam? E to se zove...

Manipulativnost
Zna tacno kako da pridobije slusaoca, da ne kazem sagovornika, posto je nesrecnik verovatno ostao bez teksta i vec fascinirano prati svaku njenu rec. Ako nesto i izusti to ce vrlo brzo biti iskorisceno protiv njega kada joj vise ne bude potreban, odnosno kada joj te reci budu potrebne da siri krug manipulacije.
Jos kao devojcica je svojim roditeljima manipulisala neverovatno vesto, ali oni su zbijali sale na racun toga kako "prevodi zedne preko vode". Mislim da su sad vec prestali da se smeju na tu temu.

Povrsne emocije
Hmmm..da. Dovoljno je da vam kazem da je necija sahrana dotice cisto toliko sto ima dilemu sta ce na nju da obuce i kako ce da izgleda. 


E,sad, ovo gore navedeno su bili emocionalni poremecaji sa Herove liste (iz knjige "Bez savesti")

Druge karakteristike psihopata, takozvani drustveni poremecaji, kao sto su

Impulsivnost
Slaba kontrola ponasanja
Potreba za uzbudjenjem
Nedostatak odgovornosti
Rani problemi u ponasanju
Antisocijalno ponasanje u odraslom dobu

Ne mogu bas na nju da primenim jer se trudim da njen i moj zivot imaju sto manje dodirnih tacaka. Znam samo da postoje ozbiljne sumnje da se bavila prostitucijom, sto vec samo po sebi dovoljno govori.

Klonim je se. Shvatila sam da se posle svih ovih godina jedino tako mogu zastititi. Izbeci lazi, manipulacije.

Zapamtite, sa njima se uvek gubi.








No comments:

Post a Comment